24 de set. 2011


1 comentaris:


Neus ha dit...
MARTA DE JOAN MANEL SERRAT Hola Anna Maria,un plaer com sempre visitar el teu meravellós i cada cop més extens blog. Et deixo com a col.laboració,una cançó que no és havanera però és marinera. Un poema preciós del gran Joan Manel Serrat;MARTA. La coneixes? segur que si,una noia enemarada de la poesia com tu. Es podria cantar a ritme d'havanera? els mestres Bastons,Mas i Casanovas segur que ens ho diràn. Felicitats i endavant maca! Marta de Joan Manel Serrat La remor del mar a l'alba i una platja plena d'algues que aniran assecant-se al sol.  El gust salat de les roques i el vol tranquil de les poques gavines que entren al port. Les barques que al matí tornen, les xarxes que en el moll dormen i ells vells carrers empedrats. L'església humil i menuda i entre la boira, perduda llunyana y grisa, la ciutat.  Em parlen de Marta...   Les blanques cases del poble i l'home vell que canta cobles mentre va venent el peix,  i la dona que amb desgana mou entre ses mans la llana. (Qui sabrà què és el que teix).  El castell, l'illa petita, la cova, el far i l'ermita i els amics d'un altre temps i el rellotge que no corre i aquests infants que a la sorra han trobat el seu carrer  Em parlen de Marta... Les hores buides que passen i el camí que em torna a casa després de molt caminar  Cada moble i cada llibre, cada racó on junts vam viure moments com ningú no sap.  Les meves mans i els meus llavis que del seu gust viuen àvids i no poden oblidar.  Les llargues nits sense lluna, les ones i cadascuna de les llums que hi ha en el mar.  Em parlen de Marta...-

1 comentari:

Anna Maria Esther ha dit...

MOLTISSIMES GRÀCIES NEUS!!!quina il.lusió aquesta meravella de poema.
Amb Paraules d'Amor és la meva prefrida d'en Serrat.
T'agraeixo moltissim la teva contibució.Ha estat un bonic regla pel meu blog.

Mira,jo diria que no és una havanera però podria convertit-se en una..en Toni Mas,sempre em diu.."depén de com s'interpreti i quin compàs se li doni".
la melodia és molt lenta pel meu gust i seriosa.Poc melodica però el poema és pura meravella.
La posaré a Les Meves Havaneres amb fotos i música tal com mereix.
La posaré coma cançó marinera i qui sap si algún dia podrà ser una havanera...
(trigaré una mica potser per què tinc llista d'espera..però ho faré tan aviat com pugui)
Una fota abraçada i mil gràcies.