29 de nov. 2013

Les havaneres que més m'agraden:
 NÚRIA BERENGUERAS dona pionera en l'havanera catalana







N´hi ha forces, però voldria destacar-ne tres pel que signifiquen per a mi.



EL MAR ÉS …………………Lletra d´en Josep mª Andreu

………………….Música del mestre León Borrell



Una de les que més m´agrada, amb un poema que ja només d´escoltar-lo sense música et transmet emocions, imagina´t quan li poses música del mestre L. Borrell que li va afegir la calidesa que t´envolta sense que t´adonis, amb una harmonia segons el meu criteri , preciosa!

Núria Berengueras i “QUATRE VEUS” la vàrem presentar al 1er. Festival d´havaneres al que llavors era el TEATRE ESCALA de Barcelona, varem guanyar el segon guardó de vint cançons participants .Una havanera de la que en guardo un record molt especial!.



PESCADORS DE CATALUNYA……………Lletra d´ Antònia Abante (poetessa)

…………….Música Joan Albert Amargós



Aquesta havanera és d´un registre poc habitual en quan a la música. En J.A. Amargós li dona una cadencia que ens recorda la música de F. Monpou.La lletra d´una manera senzilla , poética i aclaridora ens transporta al món dels pescadors, un tema mariner per exelència.

Per això la tinc , com una de les meves predilectes, a més de que la música la va composar un dels millors autors contemporanis que tenim a Catalunya i de reconegut prestigi .



EL MEU AVI ………………………………..lletra i Música J.L.Ortega i Monasterio



Encara que sembli un tòpic , no puc deixar de posar aquesta cançó com la més emblemática del món de l´havanera i a més sens dubte, l´Havanera és el què és , gràcies a aquesta composició.

Tot el que es fa avui dia en el camp de l´havanera ho debem a EL MEU AVI.

NURIA BERENGUERAS